Tässä ohjeet kuinka SW näyttelyssä saadun sertin kanssa tulee toimia, jos haluaa käyttää sen ulkomaalaisena sertinä.

Tittelinäyttelyissä (WW, SW, BW, MW yms.) saadut sertifikaatit lasketaan missä tahansa maassa saaduksi, tarvittaessa siis Suomessa olleen WW tai SW näyttelyn sertin voi laskea ulkomaan sertifikaatiksi (Näyttelysäännöt 2.9). Valmistuminen uuteen titteliin ei kuitenkaan tapahdu automaattisesti, koska Omakissa laskee omassa maassamme järjestetystä tittelinäyttelystä saadut sertifikaatit kotimaisiksi.

Mikäli kissa valmistuu sertifikaateilla, joissa on mukana tittelinäyttelyssä saatu ulkomaan tulokseksi laskettava sertifikaatti, tulee valmistumisesta ilmoittaa kyseisen näyttelyn sihteeristöön sen jälkeen kun kissan serti on saatu ja käsitelty, jolloin sihteeristö tallentaa valmistumisen kissan tietoihin. Valmistumisen voi vaihtoehtoisesti ilmoittaa myös näyttelyn jälkeen Omakissan muutospyyntöjen kautta. (http://omakissatuki.kissaliitto.fi/ulkomaiset-tulokset/)

Muistattehan myös, että Omakissan kautta tehtävässä näyttelyilmoittautumisessa kissan luokka ja muut tiedot pysyvät ilmoittamishetken mukaisena. Kissaliiton vahvistama uusi titteli ei päivitä luokkaa näyttelyihin, joihin kissa on ilmoitettu ennen titteliin valmistumista, vaan omistajan on vielä erikseen tehtävä luokkamuutos kyseisten näyttelyiden näyttelysihteereille.