Toimisto

Toimistotyöntekijän puhelinaika arkisin on klo 12.00-14.00
0600 306 406 (hinta 0,91 €/min)

Päivi Kähö toimisto (at) kissaliitto.fi
* laskutus ja reskontra
* omistajanmuutokset ja myynti-ilmoitukset (voi laittaa s-postitse)
* Kissa-lehden tilaukset ja osoitteisto
* sähköisen kasvattajakurssin ilmoittautumiset
* mikrosirujen kirjaus (rotu- ja kotikissat)
* kasvattajanimet, kasvattajanimianomukset (voi laittaa s-postitse)
* koulutustodistukset, diplomit
* Kissaliitto -Shop tilaukset
* terveystietojen hyväksyntä
* kasvattaja- ja siitosuroksen omistajan sopimukset (voi laittaa s-postitse)
* Breed Council hakemukset (voi laittaa s-postitse)

Katja Kinnunen rotukirjaaja (at) kissaliitto.fi
* rotukissojen rekisteröinti (postitse ja Omakissan kautta tulleet) ja
niihin liittyvät kysymykset
* transferit
* tittelivahvistukset
* muutospyynnöt (värin/sukupuolen muutokset)
* terveystietojen hyväksyntä

Mari Otsuka
  * tittelivahvistukset
* muutospyynnöt (värin/sukupuolen muutokset)
* terveystietojen hyväksyntä
* mikrosirujen kirjaus

Mikrosirutiedustelut mikrosirut (at) kissaliitto.fi

Huomioithan, että Kissaliiton sähköpostiosoitteista lähetetyt viestit eivät välttämättä aina tavoita vastaanottajaa. Viestit saattavat toisinaan mennä roskapostiin, joten suosittelemme tarkistamaan roskapostilaatikkoa aika-ajoin.

Käsittelyajat

Listassa on lueteltu peruskäsittelyajat pyyntöihin, joiden käsittelemiseksi on kaikki tarvittava tieto eikä mitään lisäselvityksiä vaadita. On huomioitava, että esimerkiksi arkipyhät, työntekijöiden lomat tai ennakoimattomat tapahtumat vaikuttavat käsittelyaikoihin. Lomista ja mahdollisista muista poikkeuksellisista ruuhkautumisista tiedotetaan erikseen.

Pentueen rekisteröinti Omakissassa 2 viikkoa siitä, kun maksusuoritus näkyy viiteajoissa
Pentueen rekisteröinti paperisena 4 viikkoa
Tuontikissan rekisteröinti 4 viikkoa
Lisäselvityksien pyytäminen 1 viikko
Kasvattajanimihakemus 2 kk
Siitosurosten sopimusten hyväksyntä 1 viikko
Transfer 1 viikko
Värin, rodun, sukupuolen muutokset 4 viikkoa siitä kun paperit tulevat
Ulkomaisen näyttelytuloksen lisääminen 2 viikkoa
Tittelin vahvistaminen 2 viikkoa siitä kun näyttelyn tulokset on lukittu
Rotukissojen omistajanvaihdokset paperilla/sähköpostitse 1 viikko
Terveystulokset 4 viikkoa tai viimeistään pentueen rekisteröinnin yhteydessä
Mikrosirun tallennus (kasvattajan Omakissaan lisäämä) 2 viikkoa
Mikrosirut ja muut tiedot Provet-jonosta 1 viikko
Kasvattajakurssitodistukset 1 viikko
Ruusukkeiden ja diplomien postitus 1 viikko

Muutospyynnöt

Muutospyynnöt tehdään ensisijaisesti Omakissassa. Lue tarkasti ohjeet: https://omakissatuki.kissaliitto.fi/muutospyynto-kissan-tietoihin/, toimi niiden mukaisesti ja maksa muutospyyntömaksu. Rodun, värin, kuvion tai hännänpituuden muutospyyntöjä, kasvatuskiellon purkua sekä sukupuolenmuutospyyntöä tehdessä on toimitettava rekisterikirja Kissaliiton toimistolle.

Tittelin vahvistaminen

Tittelit vahvistetaan näyttelyn tuloksien lukitsemisen jälkeen. Huomioithan, että poikkeussääntöjen voimassaoloaikana Omakissa ei valmistuta kissaa automaattisesti, joten valmistumisesta on tehtävä Omakissassa muutospyyntö jos valmistumista ei ole kyseisen näyttelyn sihteeristön toimesta tehty.

Rekisteröintiprosessi

Omakissan kautta tulleet rekisteröintipyynnöt käsitellään maksujärjestyksessä ja paperilla/sähköpostitse tulleet saapumisjärjestyksessä. Mikäli rekisteröinti vaatii lisäselvityksiä, niitä pyydetään sähköpostitse. Tilanteen niin vaatiessa, rekisteröinti viedään rotutoimikunnan käsittelyyn. On siis tärkeää, että rekisteröitpä pentuetta tai tuontikissaa, varmista aina, että kaikki tarvittavat tiedot ovat valmiina Omakissassa tai pyynnön mukana ja myös maksut suoritettuna. Maksettaessa on tärkeää käyttää viitettä, Omakissan kautta rekisteröitäessä Omakissan laskun viitettä. Eräpäivää on hyvä siirtää aiemmaksi, koska Omakissa tarjoaa eräpäiväksi pentujen 3 kk ikää. Muita tietoja Omakissalaskussa ei saa muuttaa. Muista käyttää lisäselvityksissä tai mahdollisissa tiedusteluissa aina kissasta sen virallista nimeä.

Pentuerekisteröinnin hylkäys/passivointimerkintä Omakissassa tarkoittaa, että siitosuroksen omistaja ei ole hyväksynyt pentuetta Omakissassa 7 vrk sisällä. Allekirjoitettu astutustodistus sähköpostitse tai postitse korvaa hyväksynnän.

Kun rekisteröinti on valmis, rekisterinumero tulee näkyviin Omakissaan välittömästi.
Pentujen rekisterikirjat tulostetaan ja postitetaan heti rekisteröinnin jälkeen. Tuontikissojen rekisterikirjojen postittamisesta lähetetään seurantakoodi sähköpostitse.

Yhteystiedot

Henkilöjäseniä palvelevat jäsenyhdistysten toimihenkilöt. Koska Kissaliiton jäseniä ovat jäsenyhdistykset, tulee henkilöiden asiat liiton hallitukselle toimittaa oman yhdistyksen kautta. Jäsenyhdistyksen jäsen (/Yksittäinen henkilö) ei siis voi ottaa suoraan yhteyttä esimerkiksi liiton sihteeriin tai puheenjohtajaan. Oma yhdistyksesi on aina ensimmäinen osoite vastaamaan kysymyksiisi.

Mikäli asiasi koskee rekisteröintiä, osoitathan sähköpostisi rotukirjaaja(at)kissaliitto.fi.

Osoitteenmuutokset tehdään  ensisijaisesti Omakissa -palvelun kautta tai olemalla yhteydessä omaan yhdistykseen. Omakissaan liittyvissä käyttöongelmissa neuvoo ja opastaa Omakissatuki

Posti- ja laskutusosoite

Suomen Kissaliitto ry