Tutkimusapuraha

Suomen Kissaliiton tutkimusapuraha

Apurahan tarkoitus

Suomen Kissaliitto ry:n tarkoituksena on edistää rotukissojen kasvatustoimintaa sekä laajentaa kissaharrastusta. Tätä toimintaa tukemaan on liittokokous mahdollistanut vuosittaisen apurahan hakemisen.

Apurahan myöntäminen

Apurahaa myönnetään kissojen terveyttä, hyvinvointia ja perinnöllisiä ominaisuuksia koskeviin tutkimuksiin.

Suomen Kissaliiton Terveys- ja koulutustoimikunta käsittelee apuraha-anomukset sekä tekee esityksensä apurahan suuruudesta ja myöntämisestä liiton hallitukselle hyväksymistä varten. Apurahojen myöntämisestä päättää liiton hallitus. Jaettavan tutkimusapurahan suuruus vuonna 2017 on enintään 4000 euroa.

Apurahan hakeminen

Apurahaa voi hakea yksityishenkilö tai tutkimusryhmä.

Hakemukseen oheen on liitettävä tutkimussuunnitelma ja vapaamuotoinen varojen käyttösuunnitelma sekä tutkimuksen saama muu rahoitus.

Tutkimuksesta raportointi

Apurahan saaja on velvollinen antamaan tutkimuskertomuksen ja selvityksen apurahan käytöstä Suomen Kissaliitolle. Lisäksi apurahan saajan tulee kirjoittaa asiantuntijatasoinen artikkeli tutkimuksesta ja sen tuloksista Kissa-lehteen ilman erillistä korvausta.

Tutkimusapurahahakemus pyydettyine liitteineen toimitetaan Kissaliiton terveys- ja koulutustoimikunnalle 15.5.2017 mennessä osoitteella Carin Sahlberg, Heikkiläntie 5 A 6, 00210 Helsinki tai sähköpostin liitteenä carin.sahlberg@kissaliitto.fi

Apurahatiedusteluihin vastaa Carin Sahlberg puh. 040 5765 371 tai carin.sahlberg@kissaliitto.fi