COVID-19-virustilanne: Koronavirus on viimeisimpien tietojen mukaan jatkanut leviämistään edelleen. WHO on julistanut koronaviruksen pandemiaksi.

Kissaliitto haluaa painottaa, että kaikkiin Kissaliiton alaisiin tapahtumiin (rotukissanäyttelyt, esittelynäyttelyt, koulutukset, kokoukset ym.) ei osallistu henkilö (näytteilleasettaja, yleisövieras, toimihenkilö):

– joka kärsii minkäänlaisista flunssaoireista

– on matkustanut viime aikoina epidemia-alueiksi luokitelluissa maissa (Manner-Kiina, Iran, Etelä-Korea, Italia, Tirolin alueen hiihtokeskukset Itävallassa, sekä Saksassa Nordrhein-Westfalenin osavaltio)

– on tiettävästi altistunut virukselle

Viranomaisten mukaan tärkeintä on tällä hetkellä hidastaa viruksen leviämistä. Useiden maiden FIFe-yhdistykset ovat peruneet tai siirtäneet tapahtumia, Scandinavian Winner näyttelyt Norjassa on peruutettu viruksen vuoksi.

Kissaliitto seuraa viranomaismääräyksiä ja tilanteen kehittymistä edelleen sekä tiedottaa kotisivuilla ja sosiaalisessa medissa virustilanteen mahdollisista vaikutuksista Kissaliiton alaisiin tapahtumiin.

COVID-19 related info

WHO has announced Corona virus as a pandemia.

Suomen Kissaliitto appeals, that all participants for all Kissaliitto’s events would be responsible and stay home if they have recently travelled in epidemic areas, if they have had any chance of having been expoced to virus, or if they have any fluelike symptoms.

It is highly important to stop the virus from spreading. Many FIFe clubs have already cancelled/postponed their events, fe. Scandinavian Winner Show 2020 is cancelled.

Suomen Kissaliitto is closely following the guidance given by WHO and Finnish health authorities. In case Kissaliitto’s events (shows, meetings, trainings) are affected, we will inform more in Kissaliitto’s social media and home page.